Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers

Thursday, February 17, 2011

Akibat makan sushi...

Sape yg tak pernah makan sushi?agkt tgan..haha..msti la smua pernah makan kan..kalo nak makan sushi tu kat Sushi king mmg ada(dah nma pon kdai sushi),,kalo tak pon bli kat pasaraya jusco ke,tesco ke,carrefour ke atw kat mna2 je la pasaraya yg ada jual sushi...huhu..berlambak yg jual..














                

                                                         Emmm,nmpak sdapkan..huhu..


Oklah,tak nak dipanjangkan crita..point Lea tulis entry kali nih adalah nak mncritakan kat korg smua crita pasal sorg datuk nih yg bernama  Shota Fujiwara dari Gifuprefecture, Jepun, umur 80 thn, telah menderita sakit kepala yang luar biasa selama 3 tahun dan telah kehilangan kemampuan psikomotoricnya. Setelah menjalani pemeriksaan CT-scan & X-ray, doktor yang merawatnya menemukan sarang ulat di bawah kulit kepalanya namun masih diluar tempurung otaknya.Ulat seperti yg didapati pada kepala Shota Fujiwara adalah berasal dari parasit yg selalunye didapat pada tubuh ikan mentah baik ikan laut maupun ikan air tawar. . Haaa,,korg smua nak tgok tak keadaan otaknya yg dpenuhi sarang ulat tuhh?nih Lea tjukkan yewww..

                    




                        AMARAN BAGI IBU2 MENGANDUNG,PESAKIT JANTUNG DAN KANAK2!!!!!


               








                          








                                                


                                  
                           
                            EUUUwwwww...takuittttnyeeeee...nampak ngeri dan geli kan kan kan..emmm,sbab bleh terjdinya perkara ini adalah dsbabkan beliau yg selalu memakan sushi yg belum dmasak.Contohnya adalah Sushi ikan salmon..nih Lea sertakan contoh gambarnye yewwww..




                    
                                                                             Ini...dan lgi...



                              


                                Rasa pelikkan bila mkan ikan yg tak dmasak nih...eeee,,,,geli i uuu...  
              Ini kerana Ikan mentah  berisiko mengandung bakteri yang sangat tinggi dan Ulat parasit & telurnya hanya boleh dimatikan dgn melalui proses pemasakan dgn panas yang tinggi (digoreng, dipanggang atau direbus mendidih atau dgn pembekuan -10 degC s/d -20 degC selama lebih dari 1 minggu). Oleh sebab itu la dalam agama Islam menyarankan kita memakan makanan yg telah DIMASAK!!!
                
Emmm,so korang semua kalo nak mkan sushi tu boleh...cuma pstikan sushi korang tu telah dipastikan masak dan bersih oke.... 




Byeeee Korunnkkkk(tagline Cik Epal)^^

No comments:

Post a Comment