Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers

Friday, June 14, 2013

Lalang dan masalah.

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته






Lalang. Alah lalang yang ada dekat semak samun tuuu. Yang ikut kemana ja angin pergi. kalau ada taufan, taufan katrina pun dia ikut. Tapi lalang pun ada double meaning. Lalang  pada manusia. 
Dulu, orang selalu cerita masalah dekat aku. Tak kiralah masalah apa. Masalah peribadi, masalah cinta(people nowadays) dan apa-apa masalah and then orang tu pulak cerita masalah kat aku dan aku sebagai kawan sejati lah kononya cuba lah memberi nasihat. Orang tu cerita kat aku, aku geng dia orang tu pulak cerita kat aku, aku geng dengan orang tu pulak.macam takde pendirian dan suka busybody . Sampai lah benda tu jadi masalah balik kat aku. orang marah aku, kena tuduh dan kena buang dalam hidup diorang. Dari situ lah aku baru sedar yang aku ni lalang.
And now, aku tamau amek tau apa-apa dah pasal orang lain. Kalauorang cerita pun aku angguk, pastu diam. Cuba nak elak tapi tak boleh.

Sekarang aku cuma diam, diam selagi termampu.
Cuma busy kan pasal hal aku :)

Buat apa nak busy pasal hal orang lain?



No comments:

Post a Comment